måndag 2 oktober 2017

Ont i kroppen

Mår inte alls bra. Trött, tung i kroppen och influensaliknande smärta i kroppen. Funderar på om det kan vara abstinens av morfintabletterna? Har dragit ner en del och kanske har gjort det lite för snabbt. Vill verkligen ifrån dem! Framför allt de långtidsverkande och det är bara dem jag äter nu, morgon och kväll. Har ätit 30 mg morgon och kväll och drog sen direkt ner till 20 mg morgon och kväll och nu tar jag bara 20 mg på morgonen.....detta på ca en vecka. Kroppen vänjer sig snabbt vid medikamenter 😕.

På väg till behandlingen nu, sitter i taxin. Killen som kör mig idag, är samma chaufför som jag ringde och klagade på för ca ett år sen. Han hade litervis med rakvatten på sig, körde som en idiot och höll på att krocka med en lastbil. Det första han säger när jag sätter mig i buken var att han fick sparken och gick arbetslös i 7 månader tack vare att jag ringde hans chef och klagade. Och det var inte sant det jag sa, påstog han. Jobbig stämning i bilen. Jag gick inte in i någon diskussion utan sa bara att vi har olika uppfattnnngar om vad som hände den gången. Jag tog inte upp att han kallade mig rasist.....

Idag är det riktigt höstväder 🍁🍂🌧. Grått, mörkt och blött. Ett skönt väder att ligga i en sjukhussäng hela eftermiddagen. Efter behandlingen ska jag hälsa på min dotter och mina barnbarn en stund. Längtar ❤️

Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Skönt att smärtan gett sig. Du får lägga mötet med chaffisen bakom dig, han fick sig i alla fall en läxa. Tror du inte att ditt illabefinnande idag beror på att du tog ut dig igår? Det är ju inte så att alla läkemedel är beroendeframkallande men morfin måste ju trappas ner förstår. Tur att det finns att tillgå vid svår smärta eller hur? Låga vita blodkroppar och sämre njurvärden visade sig i förra veckan för mig. Fick i alla fall cytostatikan karboplatin men i sänkt dos i torsdags. Känns mycket tråkigt, tror inte jag kommer att kunna ta emot det mer. Kram//Ullis

    SvaraRadera
  2. Jo det kan säkert vara att jag har tagit ut mig. Mår ju fortfarande inte bra och energin tar slut tvärt, utan förvarning och hänsyn!
    Hur ser planen ut för din del om du inte kan fortsätta med medicinen? Blir det någon annan? Kan du inte fortsätta med Taxolen?
    Kram ❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte vad det blir om jag inte kan ta emot Karboplatin. Finns ju inte så många alternativ för oss med trippelnegativ bröstcancer, antihormoner går ju tyvärr inte. Taxol är inte längre något för mig, slutade ju fungera i våras, metastaserna växte igen. Min cancer är alltså resistent mot Taxol tyvärr. Kram//Ullis

      Radera
  3. Hoppas du kommer kunna ta det ändå Ullis ❤️.
    Kan du tänks dig att testa alternativ även om du inte ändrar hela kosten och livsstilen? Det finns dem med din diagnos som har framgång med alternativ under en längre tid.
    Du skulle kunna gå med i en stödgrupp på FB som är jättebra. Kolla runt, känn dig hör, ställ lite frågor och fundera. 🙏❤️ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Carina, jag tror inte alternativ behandling är något för mig som det känns nu. Jag lever på hoppet att kunna ta emot Karboplatin trots allt. Nya prover på mina metastaser skulle ju kunna visa att de muterat till hormonberoende också men inte så troligt förstås//Ullis

      Radera