torsdag 26 oktober 2017

Behandling 2 i kur tre

Igår fick jag behandling på fm. Åkte sjukresa in och träffade mins föräldrar i fiket på sjukhuset. Hann med en kopp kaffe, lite prat och gosiga kramar 😊
Behandlingen gick bra. Jag var pigg hela tiden och kände knappt av den. Åkte sjukresa hem och kände mig lite trött när jag kom hem. Vilade i två timmar men började sen känna mig rastlös. Gick ut på tomten och planterade lite växter som jag köpt, Ljung och en liten en. Var också och klippte lite en på tomten, plockade missa, lingonris och liljekonvaljbär och tryckte ner i två urnor. Lite höstpyssel med andra ord. Höll på i drygt två timmar och hade orkesmässigt kunnat hålla på längre, men var kall och blöt av regnet. Tror aldrig jag har känt mig så pigg efter en behandling! Somnade inte ens i soffan på kvällen 😂. Dessvärre var natten inget vidare. Hade svårt att sova. Har vridit och vänt mig som en propeller hela natten och vid kl 05 gav jag upp. Drack lite bikarbonatvatten då jag hade halsbränna. Kokade lite te och streamade ”Saknad”. 

Nu tror jag abstinensen från morfinet är över. Den typen av smärta i kroppen och frossa är så gott borta! Så skönt!!! Hoppas verkligen det dröjer lääöäönge tills jag behöver ta det igen. 

När jag var på behandlingen i går skulle sköterskan kolla tiden för röntgen. Det visade sig att remissen inte är skickad då sekreterarna inte hunnit skriva ut mitt senaste läkarbesök. Så, det är troligt att röntgen senareläggs om det inte är så att dom kan trolla med knäna. Ja det visar sig. 


NU börjar jag bli riktigt trött. Skönt att kag är ledig så att jag kan sova när jag vill idag. Ha en bra dag allihop! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar