fredag 20 oktober 2017

Mår allt bättre

Har känt mig lite trött och sliten efter behandlingen i onsdags. Har haft jättesvårt att sova och vaknar stup i ett. Känner dock att min egna energi kommer allt mer tillbaks och jag mår bättre och bättre. Jag har promenerat, pysslat lite i trädgården men mest tagit det lugnt. Vi håller på att byta bank just nu och det är jättemycket som ska ordnas med kort, konton, autogiron och e-fakturor! Tar jättemycket tid! Men nu tror jag det är så gott som klart 😊.
Idag har jag kört med lövblåsen på altan och rensat hängrännorna från löv. Vi fick hit slambilen som tömde vår brunn inför vintern och det känns bra att ha fått det gjort.

Jag har fått programmet till rehabveckan jag ska till Frötuna gård utanför Uppsala v 48 och det ser ut att vara ett jättebra upplägg med inslag som tilltalar mig. Mycket yoga och mindfullness, promenader, egen tid för behandling och annat smått och gott. Ser verkligen fram mot att åka dit.

I morgon ska vi åka och hälsa på Daniel. Ja och Angelica också förstås 😊. Ska bli så kul att se hur de bor och hur de har det. Saknar honom mycket. Saknar alla mina barn, hela tiden, varje dag, varje sekund ❤️.

Jag har kommit igång med kosten lite grann nu. Börjar allt mer återgå till att äta ”rätt” och det känns bra. Har varit noga med mina kosttillskott och andra preparat. Fick kontakt med en kvinna som är insatt i Omega3 - och 6 balansen och vi hade i går ett långt och intressant samtal. Jag känner till sen tidigare att de allra flesta av oss har alldeles för hög halt omega 6 i förhållande till omega 3. Balansen bör vara 3:1 men ör ofta betydligt högre. Det skapar tysta inflammationer i kroppen vilket gör oss sjuka. En kvinna vid namn Budwig forskade om dessa fettsyror för många år sen och kom fram till att  obalansen leder till bland annat cancer. Hon utformade en behandlingsmetod som hon med stor framgång använt på cancerpatienter. Hon är död nu men hennes dotter har fört hennes forskning vidare och det finns en behandlingsklinik som heter Budwig center. Iallafall, den här kvinnan jag pratade med, Eva, säljer balansoljor för att återställa balansen, vilket man testar genom att analysera blodet. Jag har beställt ett paket som innehåller två tester och olja för ca tre månader. Man börjar med att skicka in ett test för att möta fettsyrorna och gör om testet efter, jag tror det var 120 dagar. Jag tror att det är jätteviktigt att få ordning på denna balans för att få bukt med inflammationer, och därmed stärka immunförsvaret och hjälpa kroppen att läka. Så om jag nu får ordning på fettsyrorna och balansen mellan hormonerna så borde jag vara på god väg 😊.

Nu är det nattinatt ❤️

2 kommentarer:

  1. Skönt att du mår allt bättre och orkar mer, stor lättnad för din familj också. Hoppas det går bra med nedtrappningen av morfin. Lycka till med fettsyrorna.//Ullis


    SvaraRadera
  2. Tack Ullis. Nedtrappningen går väl sådär.... inte så snabbt som jag vill, men så får det vara. Kram

    SvaraRadera