fredag 24 februari 2017

Piggare idag

I morse när jag vaknade kände jag mig lika trött och seg som igår. Väl på fötterna kände jag mig dock piggare och bestämde mig för att det skulle bli en bra dag. Pratade med Owe och fick tänka till igen. Pratade om tankens kraft, hur man talar till kroppen genom hur man tänker. Att tro fullt ut. Inte bara kanske.....vikten av att planera för LIVET! Ja, det behövdes en boost, en uppsträckning kring just tankar och känslor. Jag skulle behöva ha Owe sittandes på min axel 😂. Alla skulle behöva ha en Owe! Tack för allt du gör för mig Owe. Behöver så väl den peppningen, pushningen och påminnelsen  du ger kring det här! Tack!

När jag pratat med Owe gick jag ut på You Tube och letade upp Qigongklipp. Hittade ett spm passade mig som hanssken. Så det blir ett nytt inslag i tillvaron nu, qigong! Inre ro, balans, att lyssna på sin magkänsla, intuition osv är så viktigt och så kraftfullt. Förstår inte varför jag har så svårt att få till det och verkligen fokusera på det. Ska göra det nu iallafall.

Annan tillfredställelse är plantering och sådd! Fick ner lite olika fröer i jorden men behöver köpa hem betydligt mer jord! Det var bara en droppe i havet det jag hade. Har även njutit av solen, vilket är ytterligare en njutningsfaktor! Satt i växthuset både igår och idag och lapade sol 😂 !

Ikväll ska vi åka till brorsan och hans familj för att fira Mikaela som fyller 20år! Så nu ska jag kleta lite färg på ögonen (ekologiskt och giftfritt såklart) och svida om innan jag ska åka och hämta ungar!

Allt gott ❤

2 kommentarer:

  1. Skönt att du mår bättre, hoppas det håller i sig. Jag börjar också få lite sug efter odling. Har du extrabelysning till odlingen? Jag har inte det och måste vänta annars blir plantorna så långa och rangliga. Ha det så bra.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Nej ingen extrabelysning. Men jag sätter det som klarar ljuset nu och väntar med resten. Ett par veckor innan funkar.... fick gurkor inomhus förra året 😂

    SvaraRadera