lördag 11 februari 2017

Helg igen

Nu känns det som att det bara är fredag och måndag igen. Tiden går så fort och jag hinner inte med, fast jag är heltidssjukskriven! Har det lite rörigt i tillvaron just nu och fokus ligger inte på hälsa och tillfrisknande direkt men det är så det är just nu. Nya tag, nya krafter, ny energi och ny inspiration börjar infinna sig så sakteliga.

Jocke har börjat sätta upp kaklet i köket och det blir så fint! Sakta men säkert börjar det bli ett färdigt kök och rätt vad det är så blir det klart 😊 Sen är det bara resten kvar! Finns alltid saker som ska göras och nu när det snart är vår, blir det fokus utomhus. Nja, Jocke säger att han ska ta det lugnt i år men vi får väl se hur det blir med det 😂.

Nu ska jag göra tacogratäng. Liiiite fusk med maten blir det då jag ska ha créme fraiche i, dock laktosfri. Tänkte ta havrebaserad men struntade i det den här gången faktiskt. Använder iallafall kycklingfärs och gör egen tacokrydda och rödsåsen är ekologisk 👍 Nå ja, det ska bli gott hur som helst 😊.

Ha en trevlig kväll ❤

2 kommentarer:

  1. Tiden går fort, det tycker jag också. Skönt att du börjar känna dig på G igen trots allt. Tycker det är jobbigt med maten, får gärna samvetskval när jag äter sådant jag vet inte är bra för mig. Idag blev det Afternoon tea på ett trevligt hotell här i Norrköping. Att umgås med goda vänner uppväger säkert onyttigheterna tänker jag. Tycker du är duktig med maten och "alla dessa ämnen", fortsätt jobba på! Hoppas det här med magen lugnar ner sig. Ha en fortsatt trevlig helg.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Ja att vara med människor man tycker om och trivs med gör gott 😊 Ha en trevlig helg du med Ullis

    SvaraRadera