måndag 6 februari 2017

Odlingarna igång

Idag har jag startat upp mina odlingar. Jag har fått igång tomater, selleri, fefferoni och spenat. Tryckte ner några vitlöksklyftor i krukor också mest för att få blast att tugga på :-) Skulle vilja fixa i ordning i växthuset nu men det är liiiite väl tidigt. Får ge mig till tåls några veckor till. Men paprikafrön ska jag skaffa så att jag kan sätta igång dem, det är högläge nu. Jag har beställt ekologiska frön och planterat i ekologisk jord, så det känns jättebra :-)

Tog en rask promenad i dag på eftermiddagen. Skönt att det inte var så kallt men det blåste friskt. Halt är det på småvägarna här men det gick bra. Känner av magen igen men tyckte att det kändes lite bättre efter promenaden så jag får nog gå ännu mer i morgon.

Jocke har börjat att förbereda för att sätta kakel. Ska bli såååå spännande att se hur det blir. Tror det kommer bli jättesnyggt.

Nu återstår bara John Blund och en skön säng. Sov gott <3 p=""> 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar