måndag 13 februari 2017

Behandling nr 11 / tankar

Ja då vad det dags igen. Behandling nr 11 idag. Tog emot att åka idag. Vill inte det här och önskar jag vågade avstå. Men det gör jag inte så just nu är det så här. Så glad och tacksam över att vätskan i buken inte fylls på och det är värt massor.


På onkologens dagvård och tankar. Inte ett dugg roligt nånstans!


Jag har haft lite kontakt med en tjej på nätet, som även hon hade cancer. Hon hade spridd äggstockscancer med spridning till bland annat lungorna. Hon avled för några dagar sedan 😢 Det gick så snabbt, även för henne. Det är många jag haft kontakt med som på ett kort tag går bort från att ha varit ganska aktiva och pigga. Det är lite skrämmande, hur fort det kan gå. 
Ta vara på tiden. Var rädda om er, om varandra och om det ni har. 

2 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bra och får fortsätta göra det efter behandlingen. Själv ska jag ha behandling på onsdag. Håller med om att det varit många dödsfall bland tjejer med spridd bröstcancer på sista tiden. Det känns så tragiskt och onödigt.//Ullis

    SvaraRadera