fredag 3 februari 2017

Behandling nr 10 / Seans

Ja idag var det dags för behandling och dos nr 10. Porten fungerade, allt flöt på. Jocke var med idag och det känns alltid gott 😊. Blev extremt trött av Tavegylen och slumrade en stund. Har varit trött sen dess och nu ligger jag i sängen och ska läsa tills ögonen faller ihop 😊.
Efter behandlingen var vi till en fd grannar, Joje och Doris, som flyttade till Västerås från Ljömsebo i somras. Vi fikade och pratade lite och det var trevligt att träffa dem.

Jocke skjutsade sen Emelie till Eira hos Helen och Petri medan jag åkte på medial vägledning. Jag var till en kille som heter Christian Toivonen här i Sala, som har ett gott rykte och är välkänd. Det var intressant. Han prickade in min privata situation fullständigt och kunde beskriva vad jag gör, inte gör, vägval osv. Inget jag inte redan visste men jag fick vägledning kring den situation jag är i och det kändes bra. Han sa att min mormor följer och vägleder mig och han kunde beskriva egenskaper hos henne som stämde bra. Han kunde också beskriva hur jag känner av, alltså förnimmer henne och det stämde också bra in. Ja på det stora hela kändes det bra!

Han sa, precis som så många andra har sagt, ALLA alternativare jag träffat sen jag blev sjuk, att jag har en mycket låg GI, dvs livskraft! Alla har sagt det. Det finns mycket lite energi och livskraft och jag behöver öka på den. Inte bara överleva utan verkligen leva, som Christian sa. Och det är jag medveten om. Jag har tidigare fått uppgiften (men inte gjort den) att skriva ner 10 saker som gör mig glad och lycklig. Allt från att läsa en bok.....jag har inte tagit mig för att göra det men har tänkt på vad jag ska skriva. Det är inte helt lätt! Jag har svårt att komma på 10 saker som får mig att känna lycka och glädje! Nå ja, det är ju inte så att jag går här och deppar ihop och nog finns det glädjeämnen omkring mig. Lista kommer 😉

Nä nu ska jag läsa! "Döden gav mig livet". Intressant bok men jag har inte kommit så långt ännu. Handlar om en kvinna som tillfrisknade från cancer, mot alla odds! Sånt är glädjande att läsa om 😊.

Allt gott ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar