torsdag 23 februari 2017

Blysänke runt fötterna

Idag är jag sååååå trött! Kroppen känns som att den grävts fram ur en tung lerjord och den vill inte riktigt vakna idag. Känner mig helt sänkt. Svullen i kroppen är jag också. Vad hände? Ingen aning. Kanske den psykiska påfrestningen som varit ett tag, eller så håller jag på att bli sjuk. Jag skulle vilja lägga mig och bara sova bort dagen men ska se till att komma ut lite i solen. Har fyllt på reserverna med ingefärsshot, vitlök, gurkmeja och vitaminer. Ja, sen blir det lite sol och frisk luft som får göra resten och så får vi hoppas på det bästa, att det ger lite energi!

Vill ha vår och varmt nu! Tror att det är det som saknas. Behöver dricka kaffe ute i naturen, sitta i solstolen och njuta av värmen och höra fågelkvitter. Ta en simtur i sjön.....åh vad jag längtar till sommaren!

Ha en bra dag och ta hand om er.

3 kommentarer:

  1. Trist när man känner sig trött och "mosig", jag fick cytostatika igår och har mest legat på soffan idag. Vädret har i alla fall varit bra så jag har gått två kortare promenader och det hjälper för sinnet. I morgon hoppas jag på att vi mår bättre.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Ja det hoppas jag med. Är såååå trött 😴😴😴

    SvaraRadera
  3. Hoppas du sovit gott i natt och känner dig piggare idag. Det är lite bättre fart på mig idag, ska ta mig till jobbet en stund och sen handla. En längre promenad är också inplanerad. Ha en bra helg.//Ullis

    SvaraRadera