måndag 31 juli 2017

Dryga fem liter

vätska tappades ur under dagen. Jag var klar kl 16. Då avbröt de tappningen för att det kommit mer än fem liter och de vill inte tappa mer vid ett och samma tillfälle. Det hade nog inte varit några problem att få ut nån liter till för det var ett rejält flöde när de stängde av. Sista tiden fick jag smärtor i magen och de blev inte bättre. Dessa kan bero på att det gått för snabbt vid tappningen sa sköterskan. Har fortfarande ont men det har blivit bättre.

Har legat i soffan hela kvällen och nu har jag släpat mig in i sovrummet. Njuter av att kunna andas ordentligt, böja mig framåt och inte uppleva känslan av att spricka. Får se hur länge det varar. Med facit i handen, eller snarare utifrån hur det var förra gången, så tig det två, tre dagar innan jag började få känningar igen. Det måste ju inte bli dåden här gången men risken är nog överhängande.

Min älskade, tåliga man har varit vid min sida hela dan. Han har suttit på en plaststol timme ut och timme in. Vad gjorde jag utan honom? ❤️

Allt gott !

4 kommentarer:

  1. Skönt att det är gjort. Det var inte dåligt med fem litet, förstår att det känns bra att bli av med det. Viktigt att du tar smärtstillande, det tar så mycket på krafterna att ha ont. Du behöver dina krafter till annat. Hoppas du sovit och mår bättre idag. Styrkekramar till dig.//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ❤️ Ja jag har sovit gott och mår hyfsat bra idag. Har lite ont i magen och ryggen men det är uthärdligt. Kram

      Radera
  2. Det låter förfärligt tungt det hela. Men det måste bara vara så skönt att bli av med väskan. Hoppas att det räcker med denna gång. Man vet aldrig men kan ju hoppas. Må så gott du kan. Bra att du har din man. Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jätteskönt att slippa trycket. Och ja, min man är en klippa och jag är oändligt tacksam att jag har honom.
      Kram

      Radera