måndag 10 juli 2017

Kära besök

Idag fick jag ett lite oväntat besök kan man säga. En klasskamrat från låg- och mellanstadiet, Mats, hörde av sig för någon vecka sen och föreslog att vi skulle träffas på en fika. Och det gjorde vi idag. Så jäkla roligt 😊. 37 år senare.... ja vi träffades på en återträff 1998 och som hastigast på stan för några år sen. Men ändå, så är det en hel livstid sen nästan, eller en halv i allafall, som vi tragglade på i skolan. I småskolan till och med! Ja det var ett kärt återseende! Tack för besöket och för den fina blomman Mats 😊.

På eftermiddagen kom Helen hit och ska umgås med sin gamla mamma ett par dagar ❤️. Lurade ut henne i skogsdungen för att titta på hästarna som går i hagen här utanför men myror har invaderat den delen av tomten så det blev att steppa sig därifrån ganska raskt! Upptäckte dock en massa fina klöverblommor där som kommer att plockas i morgon.

Igår gjorde jag förresten mina första örtoljor! Jag gjorde i ordning små glasflaskor med oregano, rosmarin och lavendel. En av varje förstås 😊. Fyllde på ned olivolja så det täcker och ställde på en hylla i ett fönster med mycket sol. Nu ska de vändas på varje dag i några veckor innan de är klara. Kommer att kunna användas både på kroppen, i badet (om man hade ett badkar 😜) eller i mat och dryck! Ska skaffa mer olja och flaskor och göra mer! Speciellt pepparmynta är jag sugen på att göra. Luktar så ljuvligt gott! Här om dagen plockade jag ju älgört, rallarros och klöver som jag hängt på tork. Nu är de torra och jag ska göra te av dem. Behöver införskaffa påsar att förvara dem i bara.....små papperspåsar tänkte jag, som jag kan ha lös-te i. Får se om det hinns med i morgon.

Idag fick jag hem progesteronsalvan jag beställt. Tog första dosen i kväll. Ska bli mycket intressant att se vad detta kommer att föra med sig.

Den här förbenade magen envisas med att vara svullen, spänd och i strejk! Inte ont alls och under dagen idag har det varit helt ok men nu känner jag mig gravid i typ 7:e månaden 😩. Orka.se! Vet inte vad sjukvården skulle kunna hjälpa mig med heller. Fiberpåsar, laxermedel....får väl ringa och rådfråga dem i morgon ändå. Nu är det gonatt!

3 kommentarer:

  1. Bra Carina att du tänker ringa till onkologen. Var nu inte så negativ till vad dom kan hjälpa dig med. Viktigt att få klarhet i orsaken till magproblemen tänker jag. Ha en bra dag.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bättre idag och att du kontaktat onkologkliniken. Hoppas du kan få hjälp där och klarhet i orsaken till magproblemet. Det är viktigt att veta orsaken och din vårdgivare har ju både utbildning och erfarenhet. Det är inte konstigt att du inte förstår vad dom ska kunna hjälpa dig med, det är ju dom som är professionella. Inte du Carina, eller har jag fel där? Ha det bra.//Ullis

    SvaraRadera
  3. Nä jag har ingen läkarutbildning 😊 Jag ringde idag och pratade med en ssk. Har en läkartid på fredag för undersökning för att second det är bukvätska som fylls på.
    Ha det bra du med Ullis, kram

    SvaraRadera