måndag 24 juli 2017

Besök hos tandläkaren

Fick en akuttid hos tandläkaren på FM. Hon tyckte absolut inte tanden skulle dras ut utan den gick att laga, om inte annat rotfyllas. Aldrig i livet sa jag, det kommer inte på fråga, då är jag hellre tandlös! Hon ruskade på huvet. Vi kom överens om att hon skulle ta bort den amalgamfyllning som fanns och se hur det såg ut och sen skulle vi prata om vidare åtgärd. Hon bedövade, bedövade och bedövade....det gick inte att få det helt smärtfritt. När hon kom på en viss punkt i tanden iiiiiilade det så jag höll på att dö! Och hon borrade, borrade och borrade....😩 "Du måste slappna av! Annars kan jag inte göra mitt jobb!". Tror hon sa det tio gånger. Men det är inte så lätt att slappna av när man ska gapa allt man orkar samtidigt som hon trycker ner hakan i bröstet så tungan hamnar i halsen! Försök!
Rätt som det är har hon fyllt tanden! Ok! Det var den diskussionen om hur jag ville göra. Hur som helst hade jag gjort det valet om jag hade fått frågan, så jag bråkade inte. Hon var dock mycket osäker på att detta skulle hålla och vill att jag hör av mig om jag får minsta känning, så blir det rotfyllning. DET blir det inte, det bestämmer jag, och jag gör det inte, vad än hon eller någon annan säger! Aldrig!

Det var det det. Det här kalaset blev i te så dyrt som jag trodde, bara 1700kr. Men jag hade räknat med minst det dubbla. Att dra ut den kostar väl inte mer än runt 1200kr sen 😊. Nej fy, kanske vore bättre med tandproteser. Det här med att borra i tänderna är bland det värsta jag vet. Det kan nästan jämföras med buktappning för min del😫.

Magen känns lite bättre idag och vågen stog still. Alltid något 😊.

Nu ska jag njuta av solen en stund och sen ska jag plocka Johannesört!

Ha en bra dag ❤️

5 kommentarer:

  1. Skönt att det fixade sig med tanden och att magen känns bättre.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Mmmm men det gör ont i tanden så jag vet inte jag. Får se de närmaste dagarna hur det blir. Magen är lite bättre men långt ifrån bra. Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas smärtan ger sig i tanden, det kan göra ont en tid efter lagning vet jag. Snart är det torsdag och du får göra datortomografi. Tror du inte att en röntgenläkare tittar på bilderna direkt och är beredd på att göra buktappning? Ring onkologen om du inte står ut till då. Hoppas magen är lugn och du får en bra dag.//Ullis

    SvaraRadera
  4. Jo det borde rimligtvis vara så att någon kollar direkt. Magen har varit bättre ett par dagar för att vara sämre idag igen ☹️. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du stått ut så här länge med magplågorna Carina? Håller i så fall tummarna för dig i morgon och hoppas du har det bra//Ullis

      Radera