lördag 29 juli 2017

Ryggsmärta

Igår hade jag jätteont i ryggen, troligtvis pga vätskan i magen som orsakar anspänningen i musklerna. Sp fick jag den geniala idén om att sova på soffan i natt. Det resulterade i ryggsmärtor delux! Kan knappt röra mig idag. Varenda muskel i ryggen är som en enda stor kramp som hugger så fort jag rör mig 😩. Morfin till frukost.....nu fem timmar senare kan jag röra mig utan att ryggen går i baklås. FAN, FAN OCH ÅTER FAN! Orkar fan inget mer nu! Det positiva är att magen känns som en fis i rymden jämfört med ryggen! Tänkte till och med i morse att jag nog inte behöver tappas på måndag för nu känner jag inget i magen längre. Men nu ser jag ut att vara gravid med tvillingar och vågen går uppåt. Behöver jag säga att det är nära nu, att jag väljer att ta cellgifter? Spanien har jag redan räknat bort....finns inte en chans att vi kan åka om två veckor. Som vi sett fram mot den resan 😓 Och som vi hade behövt den, både jag och Jocke .

Det finns en mening med allt! Det skulle vara intressant att veta vad meningen är bara. Börjar känna mig bitter och förbannad. Känslor som inte är konstruktiva för fem öre, men det känns som att jag skiter i det för tillfället.

Inte blir det nåt grävande för mina örter heller....orkar/klarar inte ens av att gräva ner mig själv ☹️.
Oj, vilken tung offerkofta dom åkte på nu.... 😝

Har sagt det förut och säger det igen: CARPE DIEM ❤️

6 kommentarer:

  1. Så tråkigt för er Carina att du mår så dåligt. Förstår att du ser fram emot buktappningen med skräckblandad för tjusning. Du behöver verkligen bli av med vätskan. Kom ihåg att Spanien ligger kvar, det viktiga nu är att ditt mående förbättras. Klart det känns jättetufft nu men det blir bättre, det är målet! Står du inte ut till måndag så måste du söka hjälp, du får inte dra dig för det. Om inte annat så kan då få rådgivning vg smärtlindring. Smärtan gör sitt till för att du ser så svart på situationen och du ska inte behöva ha ont. All styrka till dig nu och ha det bra.//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ullis, för din omtanke och peppning ❤️

      Radera
  2. Du måste få klaga utan att ses som ett "offer" det är det minsta du är! Ryggproblemet kommer säkert från ryggen. Testa spikmatta om du har en. Kan ni inte åka till Spanien senare? Brukar vara varm där tämligen länge. Räkna inte ut resa.
    Se det som att du måste skjuta upp den en tid. Förstår att du blir frustrerad och tappar orken. Kram 🌼 Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika Uppskattar din omtanke och peppning. ❤️

      Radera
    2. Värken kommer från magen menar jag... Inte ryggen i sig...

      Radera
    3. Det tror jag med 😊

      Radera