torsdag 13 juli 2017

Nack- och huvudvärk/ mage

Vaknade med huvudvärk idag. Kände att det kom från nacken, där jag också hade ont. Det höll sig ändå under kontroll tills på eftermiddagen, då det bröt ut ordentligt. Det var länge sen jag hade sån värk, tack och lov. Vill ju spara på levern så mycket det går, allra helst nu när det kan vara bukvätska som stökar i magen, så jag ville inte ta alvedon i första taget. Kokade två koppar te på älgört men det var för klent. Det mattades av lite men kom tillbaka lika kraftigt efter en stund. Låg i soffan på vetekudde någon timme och det hjälpte lite. Fick massage av maken och tog sen hög dos magnesium och la mig på vetekudde igen. Nu börjar det äntligen släppa 🙏. Frågan är varför jag fick så ont? Har ont i nacken emellanåt....blir stel och öm i musklerna. Läste en artikel om magnesium och symtom på brist därav och jag kvalade in på så gott som varenda punkt, tror jag fick 11 av 13. Ändå äter jag höga doser dagligen..... kanske inte tar upp det ordentligt om jag har dålig matsmältning! Ska ta upp frågan med farbror doktorn i morgon!

Magen känns mycket bättre! Har inte ont alls, inget tryck, ingen tyngdkänsla. Kan äta och dricka utan obehag. MEN är fortfarande svälld, eller spänd/stund över magen. Ser lite gravid ut..... men magen är mjuk och gör som sagt inte ont. Vågen visade uppgång med några 100g i morse. Jag vet att vikten  kan variera både ett och två kilo från dag till annan, så det behöver inte betyda någonting....men gravidmagen oroar mig. Tror det är vätska.... frågan är om kroppen kan ta hand om det, om det inte fylls på mer, eller om det måste tappas. Jag lär bli varse i morgon.

Idag har jag fyllt kroppen med nyttigheter! Kefir med kiwi till frukost, en grönsallad med groddar till lunch och melon och jordgubbar till middag. Därtill har jag gjort grönsaksjuice i slowjuicern. Gjorde en juice på sallad, broccoli, gurka, gräslök, vitlök, selleri, ingefära och groddar. Jäxxar! vad stark den blev! Var tvungen att blanda ut med vatten för att få i mig och jag är inte kräsen för starka smaker. Hade i vetegräs och chlorella också. Juicade en grapefrukt också och har druckit chagate med Mariatistel-, silverax- och chagatinktur. Åt hembakat knäckebröd med Bregott och prästost! Jo, faktiskt fuskade jag med det idag! 😜 Ja, sen har jag såklart tagit mina vitaminer och mineraler och progesteronkrämen. En och annan kopp kaffe har det väl slunkit ner också 😊. Ikväll tog jag faktiskt en liiiiten whiskey för att skåla in Jockes semester.

Nu är det sovdags! Ska bara lägga in ett recept på knäckebröd som jag bakade idag. Det blev supergott! Kan lätt bli en ny last känner jag men jag kan ju inte hålla på och äta Bregott och ost utan får hitta på något annat 🤣.

Kram på er ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar