torsdag 6 juli 2017

Trött idag / Magen

Idag har jag varit jättetrött. Satt och läste och skrev på förmiddagen och hann äta frukost och dricka kaffe i solen innan det blev mulet och kallt. La mig i soffan och sov nån timme. Kände mig såååå trött, både sömnig och trött i kroppen. När jag låg och funderade över varför insåg jag att jag har börjat slarva mycket med sömnen igen. Jag går och lägger mig senare än förut och ligger vaken och facebookar, bloggar eller läser på telefonen och klockan blir både ett och två ibland! Inte konstigt att jag är trött då kanske. Ska skärpa till mig. Vet ju hur viktigt det är med tillräckligt med sömn, och under "rätt" timmar dessutom, för kroppens återhämtning och läkning.

Apropå det, så läser jag mycket och skriver mycket som jag tycker är relevant utifrån min bok. Det är mycket som faller på plats. Många samband som är så logiska och självklara när jag läser om dem. Det blir många aha-upplevelser och jag vill så gärna få allt på plats så att jag kan skriva färdigt boken! Det ska bli så roligt att sammanställa allt material sen, men det kommer att bli ett "hästjobb". Jag har en hel del kvar att skriva och sammanställa och sen ska jag bara komma underfund med hur jag ska publicera den! Hur gör man det???  Ja det blir en fråga sen 😊.

Fick en fråga av Ullis som följer min blogg om hur det var med min mage. Jag har ju haft ont och obehag från den till och från och den är inte helt bra fortfarande. Men när jag började äta surkål och groddade broccolifrön blev magen betydligt bättre. Dessutom äter jag hemgjord kefir eller naturell yoghurt så gott som dagligen så jag får i mig mycket probiotika. Jag har definitivt problem med matsmältningen emellanåt och det är tydligen vanligt när man har cancer. Det saknas, eller är för lite av enzymer i mage och tarm och det är extra viktigt att tugga maten ordentligt, inte dricka i direkt samband med måltid, äta mycket probiotika osv. Kefir och surkål är supernyttigt för matsmältningen men groddade broccoligroddar slår båda dessa i nyttighet! Groddar innehåller andra ämnen och är fullsmockade med näring dessutom och är välgörande för hela kroppen. Ja, magen blev som sagt betydligt bättre ett tag och matsmältningen har fungerat hyfsat. Nu börjar jag känna av magen igen och jag vet nog varför också. Jag har inte varit jättebra på att äta vare sug surkål eller groddar under en tid, av olika anledningar men jag har tagit tagit tag i det igen så förhoppningsvis är magen i form snart. Ja i form är den redan så till vida att den numera är rund igen. Rund är en form....jag har gått upp några kg och varenda gram verkar ha satt sig på magen. Men jag är bog svullen mer av andra orsaker tror jag! Fram för mer groddar, kefir och surkål 👍💪👊 så ska nog magen bli bra igen 😊.

Titta, nu är kl tolv igen! Att det ska vara så svårt att sova i tid! Blir hormonrubbningar av detta.
Natti 😴




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar