onsdag 27 december 2017

Nu är julen slut.....

Skjutsade hem sonen till Stensund i måndags, då han blivit ordentligt sjuk. Hög feber och rosslig och snorig. Kunde inte med att låta honom åka buss så jag och Emelie körde honom. Blev nästan 6 timmar i bilen, halva vägen i regn och mörker. Men det gick bra och sonen fick krypa ner i sängen och kurera sig ❤️.

Idag var jag in till Västerås. Köpte presenter till Emelie som fyller år på nyårsafton och hämtade Amanda som ska sova hos oss ett par nätter. Vi var till mor och far och fick lunch och fika innan vi åkte till Sala, hämtade Emelie och Felix och åkte hem och lagade mat. Fläskpannkaka, tunnpannkaka, köttfärssås, pizzasallad och en grönsallad blev det. När jag var klar värkte ryggen så det kändes som den skulle rasa sönder. Det är så tråkigt när jag har energi att göra något, att ryggen ska vara ett problem.

Jag fortsätter att fylla på vätska men nu besväras jag inte av den lika mycket längre. Svårare att få på mig skorna och svårare att knäppa byxorna, men i övrigt känns det rätt ok. Har gått upp nästan 5 kg så det behöver nog tömmas. Ska ringa i morgon och prata med onkologen. Dom brukar ju vilja göra en egen bedömning så jag får säkert åka dit för det först. Hoppas få tappning gjord under veckan så att det finns en chans att jag är ok till nyårsafton. Men annars är det som det är.....

Annandag jul är slut! Julen ör över för den här gången. Liksom förrförra året, och förra året, undrar jag om jag kommer att uppleva även nästa jul? Jo, det tänker jag göra! Och några till efter den med, så det så.

Jag erkänner, jag har fuskat BIG TIME med maten den senaste tiden. Usch och fy som jag har ätit och det känns nu i hela kroppen. Jag ser fram emot att göra en omstart efter nyår och ska smyga igång lite redan nu. Har fortfarande inte satt mig ner och gjort en ordentlig planering, så det ska jag göra inom de närmaste dagarna.

Angående den norske hormondoktorn så har jag fått råd kring ändrad dosering av progesteronkrämen för att få upp nivåerna i blodet. Om ett par månader tyckte han att jag ska skicka in att nytt salivtest. Ja, jag får göra så. Gnuggar in salvan mycket mer noga nu och ska ta fler dagar med kortare uppehåll. Det ska väl göra nån skillnad iallafall.

Nu åker ögonen i kors. Det är så lätt att nattsudda nu för tiden, jag begriper inte! Men nu skakar iallafall sova!

Allt gott ❤️

2 kommentarer:

  1. Det är även min tredje jul efter diagnosen spridd trippelnegativ bröstcancer. Vi får kämpa på då det blir fler.//Ullis

    SvaraRadera