söndag 31 december 2017

Avslutar året på akuten

Sitter i taxi på väg till akuten. Inte direkt så här jag tänkt mig att fira nyår. Men magsmärtorna blev värre och jag har feber. Ringde och rådgjorde med 1177, vilken hänvisade till avd 80. Där fanns det ingen läkare i tjänst så de hänvisade mig till akuten. Så här är jag nu, på väg. Eftersom magsmärtorna tilltagit och jag fått feber vågade jag inte avvakta. Det var också sköterskans bestämda uppfattning att jag behövde åka in för en bedömning, så lika bra att lyda. Helen och Petri får hålla ställningarna hemma med Emelie och Felix. Emelie blev jätteledsen 😢.

Får se hur mycket folk det är på akuten.....kan ta lååååång tid idag är jag rädd.

Ja gott nytt år på er igen!

2 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra och du får hjälp på akuten. Jag har alltid fått bra hjälp där. Tänker på dig och håller tummarna för dig och för ett gott nytt år.//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ullis. Önskar dig detsamma! Kram och gott nytt år! ❤️

      Radera