fredag 15 december 2017

Alltså, denna mage!

Jag vet snart inte vad jag ska göra med denna infernaliska mage, som ska krångla ständigt och jämt! Du känns det som jag är uppblåst som en spärrballong och jag har ont, både trycköm och knip! GAAAHHH! Undrars om jag ska gå in för en ren och skär juicediet ett tag och se om magen mår bättre? Eller rawfood? Eller vatten! Eller ingenting! Blir tokig snart! Det värsta är att jag har så svårt att stå ut med hungerkänslor, annats hade jag gått in för en juiceperiod och kollat om magen mår bättre. Ja, jag vet att det just nu förmodligen beror på tappningen, men magen krånglar ju jämt! Är det inte förstoppning så är det matsmältningsproblem, gaser, knip och smärta, uppkördhet osv. Vad beror det på att magen aldrig är bra och bara fungerar? DET kan man undra!

Enda gången magen känns hyfsad är när jag ligger still på rygg och inte vänder på mig. Då känns det i princip ingenting, men så fort jag rör mig börjar det stöka. Ja, den gör ont fast jag ligger still med, men det känns inte som jag har blyklumpar i den.  Jättejobbigt och drygt! Är själv så trött på den här magen så jag vet inte vad!

Tänk vad skönt och härligt det skulle vara att kunna använda kroppen ordentligt, ta ut mig fysiskt, gå en rask promenad så att jag blev ordentligt trött och andfådd......vad skönt det skulle vara att ha den energin och fysiska möjligheten! Så länge, i väntan på det, så får jag fortsätta att försöka komma på vad jag ska göra med tillvaron, förutom att misströsta och sura!

Nä, nu ska jag samla ihop lite kraft och energi, få en god natts sömn och se till att ha en bra dag i morgon. God natt på er ❣️

6 kommentarer:

  1. Hoppas dagen idag har varit bättre för dig och din strulmage. Jobbigt att ha hela tarmpaketet i obalans. Är det gaser, tror? Kolla på nätet om du hittar pip mot gaserna eller fråga på sjukhus var de beställer sina pipar. Det finns naturläkemedel mot gaser också, kan kanske hjälpa? Önskar dig en bättre ork under helgerna, kram!🙌

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae, inte bara gaser utan nån form av förstoppning/ matsmältningsproblem framför allt. Har nu börjat äta synbiotika och hoppas det hjälper.
      Önskar dig en fin tredje advent ❤️ Kram

      Radera
    2. Tufft du har det med den jäkla magen. Morfin ger ju förstoppning och du behöver ta effektivt laxermedel kontinuerligt. Har du diskuterat det med din kontaktsköterska? Det verkar som förstoppning är roten till det onda.Targiniq (dyrt) är ett morfinpreparat som inte ger förstoppning i samma omfattning som "vanlig" morfin. Kanske det är något för dig. Jag föreslår som vanligt att du ringer din kontaktsköterska och berättar om dina problem. Du ska inte tiga och lida. Kram//Ullis

      Radera
    3. Jag pratar aldrig med min kontaktsjuksköterska men ibland med de sköterskorna som ger mig behandling..... men, jag har problem med magen oavsett om jag tar morfin eller inte. Jag tror att det har med cellgifterna att göra, att som förstör slemhinnorna. Jag tar laxermedel emellanåt men när det är mycket vätska i buken jobbar inte tarmarna som dom ska. Sjukvården vill ge mig omeprazol men jag vill inte ta det, då de förstör matsmältningen ännu mer.
      Jag ska på ett läkarbesök efter nyår och då ska jag prata med min läkare ordentligt om hur jag kan få annan hjälp. Men nu har jag börjat med synbiotika och hoppas bli hjälpt av det också 😊. Tack för din omtanke Ullis. Kram ❤️

      Radera
  2. Ricinolja, kanske? Naturlig, mjuk, effektiv. T.o.m barn får använda den. Dock inte gott😣!

    SvaraRadera
  3. Jag har börjat ta Oxynorm/Oxycontin, har fått 💩problem på direkten. Senna örtte är makalöst effektiv för mig, som inget annat. Syntetiska preparat mår jag dåligt av. Önskar dig lättnad i magen.🙄

    SvaraRadera