onsdag 13 december 2017

Mår över förväntan idag!

Idag har varit den bästa dagen på mycket längre, ur måendesynpynkt! Magen känns ok. Har lite känningar av att det stramar och gör lite ont men på en skala ligger det lågt! Vikten var dock inte så rolig och jag märker på byxorna att magen fortfarande är svullen. Vilket förmodligen innebär att jag har mer vätska kvar. Läkarna har ju pratat om att det bildats fickor i buken och alla kanske inte sammankopplade, vilket innebär att all vätska inte kommer ut. Men nu hoppas jag att det inte fylls på igen, iallafall inte så snabbt. Jag har en förhoppning att det ändå är njuren som orsakar vätskan och väntar ivrigt på röntgen. Hoppas jag får tid snart!

Idag har jag bakat två sorters kakor, pepparkakor och madelkakor med saffran. Pepparkakorna blev ”sådär”. Svårt att få till riktig pepparkakssmak när man använder substitut tydligen.
Inte jättegoda men de funkar. Nästa gång ska jag ha i mer pepparkakskryddor! 

Mandelkakor, gjorda på mandelmjöl och hackad mandel och saffran. Riktigt goda  tycker jag, som har vant mig vid osötat bröd 😊. 

Min Toker till man kom hem som stjärngosse och sjöng ”Staffan var en stalledräng” och hade lussebullar och pepparkakor till Emelie 😊. Älskar denna stalledräng ❤️

3 kommentarer:

  1. Roligt att du mår bättre idag! Mandelkakorna såg aptitliga ut. Kan du vara snäll och skriva ner receptet? Kan inte hitta något enkelt gott och osötat bakelse på google, tyvärr. Bakar du något med kokosmjöl? Tacksam på förhand!

    SvaraRadera
  2. Ja lite med kokosmjöl, är lite i dessa med. Lägger ut receptet i morgon 😊
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du mår fortsatt bra även idag, torsdag//Ullis

    SvaraRadera