torsdag 23 december 2010

På strålningen i dag

I dag var Emelie med mig till strålningen. Hon fick instruktioner av mig om att vänta i väntrummet och inte gå någonstans medan jag var inne i behandlingsrummet de minuter det tar där. Men när det sen blev min tur erbjöd sköterskan henne att följa med och det ville hon. Personalen tog hand om henne medan jag fick behandling och hon fick följa med dem och titta på tv-skärmen där hon kunde se mig. Emelie hade fortfarande inte sett mig utan kläder sen operationen då hon tycker det är läskigt men på det här sättet gick det bättre. Personalen tipsade om att ta kontakt med lekterapin för att Emelie ska få hjälp att hantera det hon går igenom och ja, det vore kanske inte helt fel.

1 kommentar:

  1. Jag tror det är rätt att låta barnen veta vad som händer. Naturligtvis får man ta det med tanke på barnets mognad och ålder. Att vara ovetande och ha en massa frågor är mera skrämmande än kunskap som man får på rätt sätt.

    Ha en skön julhelg!

    /Åsa

    SvaraRadera