fredag 17 december 2010

Lite av varje

Har nu avverkat första behandlingsveckan och det har gått över förväntan att ta sig fram och tillbaks till stan varje dag. Jag har åkt buss in till stan och åkt med Jocke hem och det har fungerat jättesmidigt. Nu har Jocke semester så nu blir det ännu enklare när jag har bil. Har funderat över hur det fungerar med ersättning för transporter. Om jag åker kommunalt står landstinget för hela beloppet. Men om jag ska åka buss båda turerna varje dag får jag vänta i flera timmar på bussen på sjukhuset, därför väljer jag bilen. Frågan är om man får ersättning för det......hur det än är så är ekonomin rätt skral efter flera månader på sjukersättning, det vet alla som provat på det :-) Så, alla bäckar små. Jag ska forska lite mer i det sen.

Just nu håller jag och Emelie på att baka pepparkakshus, eller JAG blev det tydligen :-) Hon tröttnade ganska snart och inväntar garneringen istället. Bilder kommer sen !

Det är julfest på jobbet ikväll. Jag har varit helt inställd på att gå på den och har sett fram mot att träffa alla på jobbet, men jag orkar helt enkelt inte idag. Har sovit dåligt flera nätter och har ont i kroppen så jag är inte alls upplagd för fest idag. Jag vill bara vara hemma, ta det lugnt och vara med familjen så det är jag.

Trevlig kväll på er alla!

1 kommentar:

  1. Jag har åkt bil hela min behandling och fått ersättning för det, hoppas det är så i din kommun också.
    Njut av en hemmakväll,
    Kram Lisbet

    SvaraRadera