tisdag 21 december 2010

Dag 10: Det här hade jag på mig i dag

Ja för intresseklubbens skull  så kan jag berätta att jag hade blå jeans och en svart stickad jumper på mig idag. Och som vanligt hade jag min svartgråa buff på huvet. Just det här temat är just nu lite tråkigt men det kan ju komma att bli lite roligare om några kilon. För faktum är att jag har gått upp en hel del i vikt, både på grund av vatten och för lite motion. Jag är glad i mat, vilket inte gör saken bättre. Och redan innan jag blev sjuk så märktes det på vikten. När jag sen blev sjuk och blev stilla sittande/liggande i flera månader så märkets det ännu mer, såklart! Att jag sen samlade på mig vätska i flera liter gjorde inte saken bättre. Spärrballong var nog ett ord många associerade till när de såg mig ett bra tag. Jag har nu förvisso gått ner några kilon men har många kvar innan jag är nöjd. Framför allt när det gäller kläder......därför är dagens tema lite "surt" för mig. Inget i garderoben passar. Och det tar emot att köpa kläder i "fel" storlek. Jag utgår ifrån att jag kommer att gå ner igen, frågan är bara hur och när....

Jag är inte och har aldrig varit en klädfantast. Kläder är inte ett stort intresse för mig. Det viktigaste för mig när det gäller kläder är att de är bekväma och att jag kan känna att det är "jag". Jag ser varken elegant, snoffsig eller moder ut, utan ser nog mest alldaglig och lite omodern ut, och det är helt okey :-) Men när jag gått ner några kilon till ska det onekligen bli roligt att hoppa i kläder jag inte kunnat använda på länge :-)
Puss och kram på er

3 kommentarer:

  1. Känner igen det där, hur kul är det att shoppa kläder som är fler storlekar större än vanligt ?;-( Men sjalar kan man unna sig, i olika färger och mönster. :-)

    SvaraRadera
  2. God Jul och Ett Gott Friskt År!!

    SvaraRadera
  3. Idag har jag på mig en mysdress i röd plysch, jag ser typ ut som tomten! Det jag mest har shoppat på sistone har varit mössor och halsdukar och strumpor. Jag gillar mössor men inte frisyren jag får av det...eller brist på frisyr kanske jag skall kalla det.
    Hursomhelst önskar jag dig en fin och härlig jul! :-)

    SvaraRadera