lördag 25 december 2010

Dag 11: Mina syskon

”Mina syskon” består av en bror, min lillebror Conny.  När vi var små var vi som hund och katt. Vi bråkade nästan jämt och var nog en pina för omgivningen många gånger. Han var tidernas retsticka och jag var tacksam att reta och pucklade på honom så fort jag fick chansen. Det var äkta syskonkärlek mellan oss J Men fast vi oftast bråkade så fanns det stunder då vi hade trevligt ihop…..jo, vi kliade varann på ryggen när vi åkte bil till Alingsås minns jag! Och riktig syskonkärlek spirade när någon annan var dum mot min lillebror. Då vaknade hin håle själv och jagade iväg dom dumma ungarna! Ja, vi bråkade tills jag flyttade hemifrån och lite till. Jag flyttade när jag var 16 år och han var då 13. Efter att jag flyttat fick vi en allt bättre relation. Min bror är något av det käraste jag har. Vi träffas inte så ofta men i själ och hjärta står vi varann nära. Min bror är inte bara en bror utan också en vän. För mig symboliserar min bror tillit, trygghet, ärlighet, stabilitet och mycket omtänksamhet. Den bästa bror man kan ha!

1 kommentar:

  1. Underbart, jag trodde nästan det var mig och min bror du skrev om:)

    Kram Lisbet

    SvaraRadera