fredag 17 december 2010

Dag 9: Min tro

Religion var inget som förekom i min familj när jag växte upp. Vi följde som de flesta andra de kristna sederna och traditionerna, men inte mer än så. Jag hade ändå en tro på att det fanns en gud fram tills att jag var tonåring. Då började jag istället söka inom New Age rörelsen. Jag var en flitig besökare hos medium av olika slag och hade en stark övertygelse om andevärldens existens bland oss levande. Jag blev spådd i kort, i händerna, av knackande bord, jag fick healing och chackrabehandling och jag var på seans. Jag sökte i det här i flera år men kom till sist på att det jag sökte var just bevis för att det jag sökte fanns. Jag har fortfarande en tro på någon form av existens utanför vår medvetande men idag är jag inte lika angelägen om att veta. Jag känner mig ganska nöjd med tanken på att det kan vara si eller så och jag letar inte vidare idag. 

Hur som helst tror jag på tomten :-)

Ha en bra dag allihop!

1 kommentar: