torsdag 2 december 2010

Dag 2; Min första kärlek

Ja, när jag gräver i mina fornminnen minns jag en kille jag träffade på Gotland. Jag var 9 och han 10 eller 11. Han hette Conny Öhman och bodde på Jungmansgatan i Visby. Jag var på semester med min farmor, farfar och faster Suss. Jag och Suss raggade upp Conny och hans kompis Tomas tror jag han hette och vi var så kära så. Vi var på Snäcks camping och klättrade upp på berget och pussades :-)  Romansen varade i några dagar tills det var dags att åka hem. Vi hade kontakt per telefon vid något tillfälle men träffades aldrig igen. Vid ett senare tillfälle, någor år eller två senare var jag till adressen där han bodde men han hade flyttat. Ja, det var min första romantiska erfarenhet :-)

(Minns du vad roligt vi hade den sommaren Suss? Humlor på burk, fästingar och Mini :-) ) Ja, jäklar....det är över trettio år sen nu, trettiotre snart. Det är inte klokt vad tiden går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar