lördag 11 december 2010

Dag 5; Vad är kärlek?

Det är inte helt enkelt att sätta ord på vad kärlek är tycker jag. Kärlek är att älska, men att älska kan vara så mycket. Jag tycker i och för sig att folk säger ”jag älskar dig” alldeles för lättvindigt i dag, att det används som en slentrianmässig fras och till och med missbrukas ibland. Man säger ”jag älskar dig” när man egentligen menar ”GUD vad rolig du är”, ”Åh vad glad du gör mig” eller ”jag tycker så mycket om dig” och så vidare. ”Jag älskar att lyssna på musik, jag älskar att resa, jag älskar att promenera i månsken”…..ja, det är uttryck för att man tycker om någonting väldigt mycket och ja, man kan ju älska saker, händelser och personer på olika sätt. När man använder ordet älska avser man en stark känsla av välbehag helt enkelt.

Kärlek är för mig en oerhört stark känsla, en stark känsla av värme och ömhet för någon som betyder mycket för mig. Känslan är abstrakt men känns även fysiskt ibland. Känslor som ”bubblar” i kroppen, det är så underbart :-) !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar