fredag 3 december 2010

I dag

I Dag ska jag åka till jobbet och träffa jobbarkompisar. Det ska bli jättetrevligt. Det bjuds på mat och underhållning och senare blir det eventuellt utgång, vilket jag dock avstår. Jag ska ta bussen hem och när man bor så här i avkroken finns det inte så många alternativ på tider att välja på. Så speciellt sen hem blir jag inte.

I Dag blev jag glad när jag vaknade i morse. Vågen visade att den saaaaakt smyger nedåt, men den går i allafall åt rätt håll :-) Blev lite mer taggad till att promenerar mera!!! :-) Jag skulle vilja gå ner några kilon tills att jag ska börja med antihormonerna för jag har förstått att det är svårt att gå ner i vikt när man äter dem. Jag ser framför mig att jag ska ha den här vikten i fem år och den tanken är hemsk! Måste lägga in en högre växel vad gäller kost och motion. Kanske ska se till att lösa det där årskortet på badhuset som jag tänkt i flera år......nu är det kanske dags att se till att det händer nåt. Många har sagt att jag inte ska bry mig om vikten just nu utan ta det sen. Haken är bara att det blir mer och mer att ta hand om "sen" och jag vantrivs verkligen med den övervikt jag har. Inga kläder passar och jag känner mig ful och otymplig.....Nej, upp till kamp mot kilona!!!

I Dag snöar det igen och det har snöat i natt men det är hittills inga massor som kommit. Den starkaste kylan har lagt sig och nu är det "bara" -8 idag. Plötsligt blev -8 milt :-) Jag ska hoppa i kläderna och ta en promenad. Ska ägna resten av dan till att förbereda till Emelies tillställning i kväll. Hon har bjudit hit några kompisar som ska äta tacos och titta på film. Jocke jublade inte när vi kom på att jag skulle bort och han får hålla ställningarna själv här hemma med ett gäng småtjejer :-) Han grejjar det nog utmärkt bra.

Ha en bra dag allihop och ha sedan en trevlig och skön helg. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar