söndag 27 juni 2010

Rum med sjöutsikt

Firade en trevlig och lyckad midsommar med nära och kära. Maten var supergod och vi hade fint väder. Lekte lekar och lyssnade på levande musik då flera i sällskapet är duktiga gitarrister. Ja,det var en hellyckad dag och kväll helt enkelt. Och jag mådde jättebra!! Kände mig så gott som som vanligt.

Midsommardagen vaknade jag med värk i kroppen och en stark känsla av att vara sjuk. Tog tempen och hade feber. Ringde sjukhuset, vilka ville att jag skulle komma in för provtagning. Värdena visade sig vara dåliga och jag blev inlagd. Ska vara "isolerad" tills värdena blir bättre. Får inte lämna rummet men får ta emot besökare om dom inte är snuviga. Jag är enormt trött och har ont i kroppen. Har även ont i halsen idag. Jag får antibiotika i dropp var sjätte timme. Hoppas värden går upp snart, för även om jag har ett rum med sjöutsikt :-) så vill jag HEM.

Jag fick förresten svar på skiktröntgen i torsdags och den visade inga misstänkligheter. Den visade däremot att jag bara har en njure!!! Kan ju vara bra att veta, framför allt som njurfunktionen har nåt att göra med cellgiftsbehandlingen. Det var hur som helst skönt att få UA på både skelett och buk så här långt.

3 kommentarer:

  1. Kära du krya på dig.
    Jag har med legat inne på isoleringen på sös
    Vaker utsikt trevlig personal med tråkigt
    Jag var inne där 10 dagar en gång under cellgiftsbehandlingen.
    Tänker på dig.Du får tänka på den trevliga midsommarafton
    kram krya på dig Kerstin

    SvaraRadera
  2. Nämen så trist att bli inlagd, hoppas du snabbt blir bättre så du kan få komma hem igen. Jätteskönt att du fick UA på röntgen:)
    Kram och krya på dej!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att proverna visade UA! kram kram/Pia

    SvaraRadera