fredag 18 juni 2010

Första behandlingen avklarad

Var på sjukhuset 8.30. Jättegullig personal som lugnade min rädsla för att bli stucken i porten med att säga " vi gör det här hela dagarna så du behöver inte vara rädd", typ. Sen stack hon fel, träffade en nerv och det gjorde såååååå jä...la ont. Sköterskan tyckte det var jättejobbigt och ursäktade sig flera gånger, sa att det bara hänt henne en gång förut och hon visste inte hur hon skulle ställa tillrätta. Tyckte faktiskt synd om henne. Hon fick lov att sticka om efter en stund och det var med hela min viljakraft jag låg kvar på sängen kan jag lova. Maken fick komma och hålla handen då....Men den gången gick det bättre, gjorde inte alls så ont. Och porten satt åt rätt håll och fungerade utmärkt, skit bra :-)
Fick sen två påsar dropp med en timmes mellanrum. Sista droppet har som bivärkning att man kan tappa naglarna så för att förebygga det fick jag ligga med händerna i isvantar och fötterna i istofflor. Det var inte lika hemskt som det låter, kände knappt inte av det. Det har gått hur bra som helst idag, förutom missödet med porten. Känner mig lite trött men inte värre än man kan göra efter en dag. Äter ju stora doser kortison nu tills på söndag så fram till dess ska jag nog kunna må bra. Kram på er

5 kommentarer:

  1. Fy vad jobbigt det låter Carina..men du är stark och kommer att klara det här! Hoppas du får en fin helg, kramar i massor <3 //Pia

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att du ska få må bra och få en fin helg!
    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha. Hoppas ni också får en fin och skön helg. Stora kramar

    SvaraRadera
  4. Kan inte läsa så mycket. Det gör så ont.
    Jag fick inga vantar att ha på mig så naglar lossnade. Tappade allt hår, men nu är jag så fin, så fin! Skit samma bara cancermonstret är borta!

    Du har väl plåster på innan dom sätter nålen i venporten? Jag fick inget första tre gångerna, men sen och då kändes nålen inte alls.

    Varm stor styrkekram!

    SvaraRadera
  5. Hej Fighter. Nej jag fick inget plåster men ska få det nästa gång. Visste inte att man kunde få det. Hoppas verkligen det hjälper. Kram på dig

    SvaraRadera