måndag 14 juni 2010

Har fått kallelse

Idag kom kallelsen till onkologen. Jag ska träffa läkaren på torsdag för att få information om provsvar och behandling. Det är provsvar om tumören är HER2 positiv jag väntar på. Vad det nu innebär vet jag inte förutom att jag isåfall behöver andra mediciner. Det är tydligen ganska ovanligt att den är HER2 positiv. Jag kommer att få första behandlingen på fredag.....Ska bli skönt att komma igång så att det här blir överstökat nångång. Känner mig lite orolig för hur jag ska må och hoppas, hoppas att det inte blir allt för jobbigt. Vill kunna hänga med i midsommardansen :-)

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att du får bra provsvar! Har för mig att det är ungefär 20% som är her2-positiva och är man det så får man även behandling med herceptin.

    Härligt att läsa att du inte hade någon spridning till lymfkörtlarna! :-)

    kram Linda

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det kommer igång. Ju fortare destå (konstig stavning) bättre. Jag ska tänka på dig och jag vet att det kommer att gå bra.
    Många hårda kramar från Lotta

    SvaraRadera
  3. Så skönt att få veta och komma igång med behandlingen! Styrkekramar till dig från mig :) Pia

    SvaraRadera