torsdag 24 juni 2010

Krasch i går kväll

Mådde ju som jag skrev ganska bra under dagen igår. På sen eftermiddag kändes det helt ok och jag var förvånad över hur bra jag mådde. Sen, som en blixt från en klar himmel blev jag helt däckad. Låg i soffan och mådde skit hela kvällen. Hade ont i kroppen som när man har influensa, smaken i munnen var vidrig och jag har fått "blemmor" i ansiktet. Ja, säg den lycka som varar tänkte jag med sur smak i munnen :-/ Men, idag mår jag bättre igen. Har tagit en alvedon och så fått bort lite av värken i kroppen. Det är väl så här det kommer att vara antar jag, att orken svänger från den ena stunden till den andra. ´

Kram kram

3 kommentarer:

  1. Vet precis hur det är! Så var det för mig också. Kunde må bra ena stunden och sen i nästa mådde jag kass och orkade ingenting. Lite kan man lära sig ett mönster från gång till gång och vilka dagar man mår bättre eller sämre, men ibland kunde det variera också.

    Den där smaken i munnen är hemsk! Jag hade ett munspray som smakade mint som gick att bedöva det värsta. Men för övrigt gick det mesta som var salt att äta någorlunda bra. Levde på chips och coca cola de dagarna när det var som värst... jättenyttigt! ;-)

    Förhoppningsvis vänder det för dig nu och du repar dig för varje dag som går nu så du är pigg till nästa behandling. Har du fått ta någon spruta nu efter behandlingen förresten så dina värden inte blir för dåliga? Jag fick ingen efter första behandlingen och då hade jag något värde som låg på under 0,1 i flera dagar och mitt immunförsvar var tydligen väldigt dåligt. Så efter de kommande behandlingarna fick jag en spruta som gjorde att värdena höll sig bättre och jag kunde få mina behandlingar i tid.

    Önskar dig lycka till och jag hoppas du mår bra i midsommar! Kram kram!!

    SvaraRadera
  2. Hej Linda. Nej, jag har inte fått nån sån spruta. Man får bara om man verkligen behöver på grund av kostnaderna. Men är det så att man kan känna sig sänkt för att dom vita är för få, eller är det så att man "bara" är infektionskänslig? Som jag mår idag, mår jag som innan jag fick nån behandling men jag förstår ju att det inte kommer att vara så hela tiden......men kan jag räkna med att iallfall må bra tills nästa påfyllnad??

    Önskar dig en skön och trevlig midsommar :-) Stora kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Självklart känner du dej sänkt, hela kroppen är ju "nere" innan den ska gå upp igen. Jag mår sämst första 7-8 dagarna efter behandlingen sen är det faktiskt helt ok, vissa dagar jättebra och vissa dagar mindre bra men för det mesta helt OK. Sen är det ju olika beroende på vilken cytostatika man får.. Hoppas du får må bra till nästa gång nu. Kram från Lisbet

    SvaraRadera