tisdag 29 juni 2010

Märklig matkombination

Idag när jag fick in lunchen blev jag grymt besviken. Det är ju så här att det inte finns SÅ himla mycket att göra här så måltiderna är en happening som är uppskattad. Jag hade beställt nåt kött med brockoligratäng och potatis. Och vad får jag in? Jo, potatis, LAX, sötsur sås och kokta morätter. Jag gillar för det första inte lax och kombinationen som låg på tallriken såg allt annat är tilltalande ut. Om det ändå hade varit ris till den sötsura såsen.....men, men. Det fanns ingen annan mat och jag var hungrig. Och tro det eller ej men det var GOTT! Jag blev glatt överaskad måste jag säga. Har aldrig hört talas om sötsur sås till lax och potatis men det funkar :-)

Mina vita hade ökat något idag men det lät inte på sköterskan som att hon trodde att jag skulle få åka hem i morgon heller :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar