torsdag 3 juni 2010

När jag rensar rabatterna.......

finns det mycket utrymme för tankar och funderingar. Jag insåg helt plötsligt att fast jag frågat flera gånger och fått svar, begriper jag ändå inte fullt ut den behandlingsplanering jag fått. Kanske funderar jag för mycket, eller har svårt att lita på sjukvården eller så är jag helt enkelt trög :-) Men, hur som helst så undrar jag varför man valde att ta ut lymfkörtlar om man ändå inte kan säga nåt om spridning till andra ställen i kroppen. Och varför gör man inte undersökningar av lever, lungor och skelett? Det har dom gjort på flera andra jag träffat på. Det verkar som att det skiljer sig mycket åt mellan olika sjukhus vilka undersökningar man gör innan man startar en behandling. Jag mailade "min" sjuksköterska på bröstenheten men fick till svar att hon har semester. Så nu ringde jag och bokade en telefontid på bröstenheten i stället. Jag tror att dom skriver en kod i marginalen i min journal att jag är en besvärlig patient :-) Det bjuder jag på alldeles gratis.

Idag är jag RÖKSUGEN!!! Första gången på över en vecka. Men jag tar en rabarb istället för cigarett!

1 kommentar:

  1. Trög är du absolut inte ;) men utrustad med ett stort kontrollbehov(som man som mamma lätt utvecklar ;) och det är väl inte nå fel med det, tycker jag iaf..klart man vill veta vad som ska hända med en..heja dig :)) //Pia

    SvaraRadera