onsdag 9 juni 2010

POSITIVA BESKED!!

Har ingen spridning till lymfkörtlarna!! Jippi, hurra. Känns så skönt att äntligen fått veta det. Kan andas ut lite nu och känner mig ännu mer taggad inför det som komma skall. Det finns risk att det spridit sig via blodet men den risken är liten och jag kommer att genomgå undersökningar av lever, lungor och skelett inom dom närmaste veckorna. Skulle det finns nåt som inte syns på undersökningarna är tanken att cellgifterna tar kål på det. Väntar fortfarande på något provsvar som avgör vilken behandling jag kommer att få, så jag fick inget besked om när behandlingen startar. Troligtvis i början av nästa vecka men med en massa tur kan det bli redan den här veckan.

Läkaren var jätte bra. Saklig och angelägen om att vi förstod och var rustad med humor! Vi kunde skratta gott tillsammans trots allvaret i sammanhanget. Det kändes riktigt bra.

Tack för alla tummar ni höll där ute. Det hjälpte verkligen :-) Kram på er

6 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir när jag hör att det finns positivt i det negativa.
    Du verkar så lugn fast du fått ett så hemskt besked. Fortsätt att vara det för det kommer nog att hjälpa dig längre fram.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Men vad glad jag blir!!! Jättekramen Malin S

    SvaraRadera
  3. YES!!!!! Nu jävlar ska den saten försvinna. Go mamma =)

    *massa styrkekramar och KÄRLEK*

    /H

    SvaraRadera
  4. Hurra!! va skönt att höra,massor av styrkekramar <3 //Pia

    SvaraRadera
  5. Underbart!! Styrkekramar till dej!

    SvaraRadera
  6. Jag blir så lycklig när jag känner din glöd att de här fixar du!!!Älskar dej//Anna

    SvaraRadera