torsdag 3 juni 2010

Kallelsen kom igår

Igår fick jag kallelsen till onkologimottagningen. Jag ska dit den 9 juni på ett första besök. Så det är inte den dagen behandlingen börjar. När den kommer igång får jag reda på den 9:e och det kan bli allt i från dagen efter till en vecka efter. Jag tycker att det tar så lång TID. Jag trodde att alla tumörer behövde behandlas omgående, men så är det tydligen inte. Man är helt i händerna på sjukvården och måste förlita sig på att dom vet vad dom gör, eller hur? Fast riktigt så är inte jag. Jag ifrågasätter och vill ha svar och förklaringar hela tiden, dubbelkollar det jag kan osv. Men när det är gjort är det bara att förlita sig. Ja, ja nu har jag iallafall ett datum. Ska börja skriva ner alla frågor jag har så att jag kommer ihåg att ställa dom när jag väl är där. Får besked om lymfkörltlarna den 9:e också, hoppas jag. Fast jag vet inte om det egentligen spelar något roll längre. Jag trodde att om det sprider sig så syns det alltid i lymfkörtlarna. Min läkare sa det nämligen....men sen har jag läst på nätet och i forum att det inte alls behöver vara så. Man kan ha spridning utan att lymfkörtlarna är angripna så det provet talar bara om hur det är med just körtlarna. Den vetskapen gör att jag bättre kan förstå den behandlingsplanering som är gjord för mig.

Nej nu ska jag ut i rabatterna en stund. Kram på er

1 kommentar:

  1. Hihi då är jag nog också en besvärlig patient. Ifrågasätter ofta och vill veta varför det är si eller så. Men det handlar ju om en själv och ens egen kropp och då tycker jag att man har rätt att vara lite petig. ;-) Håller med om att det känns ibland som en del saker tar för lång tid! Om inte annat när man väntar på diverse svar... det kan kännas som en evighet!

    SvaraRadera