onsdag 30 juni 2010

Nu har det vänt

Mina vita hade stigit i dag och infektionsvärdet hade sjunkit. Ingen här trodde att värdena skulle vara så bra idag med tanke på hur dom låg igår. Ena värdet hade tydligen legat på 0.0. Men nu var dom så bra att jag inte längre behöver vara isolerad. :-) :-) Jag gick genast ut i korridoren, tog en kopp kaffe och gick ut på balkongen. Känslan var så obeskrivligt härlig så det kom en liten tår. Helt ofattbart vad fyra dagars isolering kan göra :-)

Hemgång i dag eller inte är den stora frågan. För att göra en invecklad process kort handlar det om jag kan få antibiotika i tablettform i stället för i dropp. Doktorerna ska konferera om detta och kommer väl fram till nåt som blir bäst antar jag. Jag vill hem, men jag vill inte riskera att bli återinlagd eller att jag inte får min nästa cellgiftsbehandling som planerat om jag får fel antibiotika. Då stannar jag heller kvar en dag eller två för att vara på den säkra sidan.

Ska bli spännande och se om jag får nån mat idag och vad jag isåfall får:-) Har beställt rotmos och köttkorv men det kan bli pannkaka. :-) Apropå mat såg jag en våg i korridoren......ska masa mig dit nu. :-/

2 kommentarer:

  1. Så skönt att du är bättre nu. När jag låg inne i Kristianstad blev jag imponerad över att maten vart så god, och det var det enda man hade att se fram emot på dagen:)
    Hoppas du snart får komma hem.

    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Jaaa du det gäller att se det lilla i det stora!(eller hur var det nu, se delarna i helheten som de sa på sopis ;)) whatever..skönt att det vänder och att du snart får åka hem till de dina igen..kram kram <3<3 / Pia

    SvaraRadera