måndag 28 juni 2010

Infektion

Har fått en infektion i porten :-( Kommer ev att få starkare antibiotika och i värsta fall en ny port. VILL INTE det.....har sagt till att jag måste få sova om dom ska skära i mig. Han skulle se vad han kunde göra åt det sa han doktorn. Normalt görs ingreppet med lokalbedövning och lugnande. Jag fick sova förra gången då dom satte in porten samtidigt som dom opererade bort lymfkörtlarna. Ja, vi får se hur det blir. Hoppas ju på att slippa operation.

Mina värden har blivit sämre för andra dagen i rad. Dom Vita har sjunkit från 1.0 i lördags till 0.1 idag. CRP har stigit, förmodligen på grund av infektionen i porten. Jag lär bli kvar här ett tag känns det som.

Måste bara tillägga att jag är positivt förvånad över sjukhusmaten!!! Jag tycker den är jättegod. Gårdagens middag var väl ingen tiopoängare men annars har det varit supergott. Idag valde jag fisk med dill och räksås och det var klart godkänt. Det här med smaksinnet och cellgifts behandling verkar vara mycket olika för olika personer. Mitt smaksinne blev förändrat i några dagar efter behandlingstillfället men nu är det som vanligt igen. Om det bara blir så kortare perioder är det ju överkomligt.

Har slutat med Champix nu sen i fredags. Mådde så illa av dem och det känns som att det är nog ändå. Än så länge är det inga som helst problem att inte röka. ( tacka för det när man ligger här :-/) och jag är inte ett dugg röksugen.

3 kommentarer:

  1. Nu håller jag tummarna för att du ska slippa en ny operation...du tappra kvinna...massor av kramar <3 / Pia

    SvaraRadera
  2. Hej Carina! Hoppas dina värden blir bättre snart så att du får åka hem. Kram / Britt

    SvaraRadera
  3. jag hoppas att dom säger på ronden idag att porten får sitta kvar och att värdena stigit. Mår dock inget vidare idag :-( Kram

    SvaraRadera