tisdag 29 juni 2010

Dagens rond

Träffade överläkaren idag som tittade på venporten och ingångshålet i halsen. Hålet i halsen är lokalt infekterat och jag kommer få behandling för det. Troligtvis ett stygn som varit kvar och irriterat och när sen immunförsvaret stupade blev det en reaktion. Venporten fungerar enligt röntgen som den ska och alla slangar sitter på plats. Längst in har den slaggat igen och det ska dom lösa upp med nåt medel. Så porten får sitta kvar!! Det tackar jag för:-) Nu väntar jag bara på att mina värden stiger så att jag får åka hem till min familj. Det kan bli i morgon med lite tur.
Överläkaren sa att hon ska skriva i min journal att jag behöver ha "vitakropps spruta" efter nästa cellgifts behandling för att inte hamna här igen. Tydligen är den enstaka patienter som får så låga värden som jag fick och vad det beror på kan dom inte säga. Hoppas, hoppas värdena har vänt idag.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar