onsdag 23 juni 2010

En dag i Fagersta

I dag har jag och väninnan A tillbringat dagen i Fagersta. Jag hade tid för skiktröntgen på förmiddan och behövde vara där två timmar innan för att dricka kontrastvätska. Trodde att jag skulle gå dit och dricka för att sedan få komma tillbaks men så var inte fallet. Jag skulle dricka en mugg varje kvart i två timmar, vilket inte gav utrymme att mingla på byn direkt. Men, vad gjorde väl det? Vi satt i solen och hade det bra och två timmar gick fort. Så nu är jag skannad från topp till tå, mer eller mindre. Lungor, lever och hela buken är genomlyst. Får vänta på resultatet till nästa vecka.

Jag fick besked från min doktor idag att skelettröntgen inte visade något misstänkt. Det syns en förändring på svanskotan men det är på samma ställe som jag haft problem ifrån tidigare. Förändringen är med all sannolikhet en gammal skada men onkologen ska titta närmare för säkerhets skull. Annars såg allt bra ut :-)

I övrigt njuter jag av att det är sommar. Känner mig trött och har ont i kroppen men inte värre än att jag tycker att livet är skönt :-) Skulle bara vara så gott att ta ett glas rött men det smakar tyvärr f-n numera. Men vatten är inte fel det heller. Vatten, vatten och återigen vatten :-)

Kram på er alla

1 kommentar:

  1. Jag håller alla tummar och tår för att dom andra testerna inte heller ska visa något dumt. Kram!

    SvaraRadera