onsdag 26 oktober 2016

Verkningar och biverkningar

Sovit hela natten utan morfin! Kände mig ganska bra i morse när jag vaknade. Magen känns betydligt bättre liksom värken i ryggen. Smaken har börjat förändrats men det är än så länge inte värre än att jag står ut med det. Är mycket trött och orkeslös i kroppen. Gick upp för trappor idag och sista trappstegen var svåra att bemästra. Jag fick uppbåda alla krafter jag hade för att ta mig upp. Det är skrämmande hur snabbt det går med musklerna. Ska verkligen gå in för att stärka musklerna så att dom inte blir helt utslagna. Det är ju lite synd att jag de senaste veckorna varit så passiv, vilket gör att jag inte är i nån vidare toppform i utgångsläget. MEN, jag har en förebild som heter Ida. Hon har också cancer och hon gjorde en Ironman under pågående cellgiftsbehandling OCH magsjuka! Hur bra det nu var och det resulterade i sjukhusvistelse, men hon gav sig fan på att klara sitt mål och gjorde det också. Riktigt så hårt hade jag nog inte tänkt att ta ut kroppen men det visar att viljan är oerhört viktig och att inget ta mig fan är omöjligt! Själv är jag nöjd om jag kommer runt Ljömsebo och klarar att gå upp för en trappa 😂

Huggen i kroppen har också infunnit sig, som är en biverkan av cellisarna. Det hugger i kroppen, i muskler eller skelett är svårt att säga, men jag tror snarare på mjukdelar. Lite drygt men inget att göra åt! Vi får se när håret börjar falla. Så snart det börjar åker det av. Förra hösten lät jag det sitta det som vart kvar men guuuud vad hår det var överallt! Nej så ska vi inte ha det igen! Bättre raka bort det!

Jag fick veta i går att man via landstinget kan få gå en kurs kring hudvård, makeup samt att få lära sig knyta huvudsjalar på olika sätt. En sån kurs skulle jag jättegärna vilja gå. Det är en i november men den är full 😒 Jag står iallafall som reserv och hoppas på det bästa!

Idag har jag varit och stillat längtan efter Sandra och Amanda ❤️ Länge sen nu jag träffade Benjamin och längtan börjar bli sååå stor. Ska se till att få träffa honom nu när jag inte har så ont och har lite mer energi.

Nu är det natti för idag! I morgon är en ny dag att fylla med vad jag vill.....nästan 😂

Go natt 🌹

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar