tisdag 11 oktober 2016

Läget är oförändrat

Tyckte att det kändes lite bättre i magen i morse men efter lunch var det lika jävligt som förut. Jag är verkligen trött på det här nu. Jag kan inte äta mer än några msk och även då får jag mer ont. Dricka går bättre men nu har jag fått problem med att kissa. Är kissnödig men kan inte. Blir orolig över att blåsan ska bli sprängfull också! Fullt i tarmarna, i buken och i blåsan!!! Snart säger det bara PANG!

I morgon bitti ska jag till sjukhuset och tappa ur vätska och då ser de ju hur det ser ut kring urinblåsan. Hoppas att jag får träffa läkaren i morgon också.

Ikväll kom Anna och Peter över en stund och Peter hjälpte oss att koppla in tvättmaskinen! Äntligen kan vi börja tvätta inomhus igen 😊Anna hade med sig barnbarnen Maloue och Emilio så stämningen och energierna ökade här hemma en stund! Så goa och fina ungar 😊

Nu är det soffläge i morfinrus igen 😩

Ha en trevlig kväll! ❤️

1 kommentar:

  1. Hoppas du får hjälp med alla dina problem. Att gå med fylld blåsa är absolut inte bra, kan skada njurarna. Du måste få hjälp med smärtan, då skulle du må bättre säkert. Viktigt att du påtalar alla problem. Morfin ger ju förstoppning som biverkning. Har du tillräcklig laxering? Har du inte en kontaktsjuksköterska på onkologen som du kan diskutera med på telefon? Hen ska ju vara din förlängda arm till läkaren. Häller tummarna för dig idag.//Ullis

    SvaraRadera