måndag 31 oktober 2016

Tung dag idag

Idag har jag mått pyton större delen av dagen. Har i natt sovit dåligt, oroligt och ytligt. Har haft ont i kroppen idag,  som ett band runt överkroppen med smärtor i muskler och skelett. Skulle köra bil så jag ville inte ta värktabletter heller..... lämnade Emelie hos en kompis och Amanda och jag skulle följa med Angelica och titta på fotboll, men eftersom jag mådde som jag gjorde följde Amanda med en stund och jag blev hemma. Jag tillbringade tiden i soffan, gick igenom en massa foton och hamnade i minnenas arkiv. Hamnade i ett vemod, ilska, sorg och förtvivlan en stund. Det är så jäkla orättvist! Varför? Varför? Varför? Många tunga tankar har genomsyrat huvudet idag....men så kom Amanda tillbaks och Jocke kom hem och då kändes det lättare igen. Är så tacksam över att ha dessa älskade människor omkring mig. Skulle vilja ha dem alla runt mig hela hela tiden ❤️❤️❤️

Nu är vemodet lagt åt sidan för den här gången och jag laddar inför i morgon då det är dags för behandling nr 2. Hoppas kroppen inte kroknar helt den här gången......

3 kommentarer:

  1. Trist att gårdagen inte blev bra, du hade behövt ta mer smärtstillande läkemedel verkar det som. Du kan ju diskutera smärtlindring med sköterskan idag, kanske du behöver mer kontinuerlig tillförsel av morfin? Morfinplåster används ju mycket idag. I dag är en ny dag och jag håller tummarna för dig att behandlingen går bra. Kortison brukar ju pigga upp som bekant. Visst är det en tragisk framtid vi har framför oss, viktigt att vi gör det bästa av den tid vi har kvar. Där har fungerande smärtlindring en viktig plats för många av oss//Ullis

    SvaraRadera
  2. Ja jag har långtidsverkande morfin också men tar mest vid behov. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra Carina, det är viktigt att få vara smärtfri//Ullis

      Radera