måndag 10 oktober 2016

Ont och stind

Den värsta outhärdliga smärtan har minskat något. Trycket i buken har dock ökat markant och jag har ont under revbenen och har svårt att andas. Eller svårt, jag är tungandad och flåsar så fort jag rör mig.  Var faktiskt ute och gick idag! 800 meter tog 20 min 😳 Men jag gick 💪

Pratade med onkologen och fick besked att proverna inte är klara ännu! Hon har efterlyst dem nu då de borde vara klara. Hon bokade in tid för buktappning och jag ska vara där på onsdag morgon kl 8. Vi får dock se om jag klarar av att vänta så länge! Håller på att spricka redan nu och 1 1/2 dygn till känns som en evighet. Kan inte äta och dricka heller då det tar stopp. Några msk åt gången får jag i mig 😩

Pratade inte så mycket med läkaren eftersom provsvaret inte kommit. Hon skulle försöka få in en besökstid istället under veckan och jag hoppas på det då det är mycket enklare att prata när vi ses.

Ha det gott! ❤️

4 kommentarer:

  1. Jag lider med dig! Vad du får kämpa. Jag hoppas att du får hjälp och att ni tillsammans hittar en väg framåt. Vänta inte för länge med att söka hjälp. Skönt att du har mindre ont i alla fall.
    Tänker på dig.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tufft läge. Bra att smärtan minskat men du ska inte behöva ha ont alls. Förstår att bukvätskan är ett stort problem för dig och hoppas du kan bli av med den snarast. Hoppas också att du får träffa onkologen snarast. Själv har jag fått cytostatika idag och det gick bra även denna gång. Nu ska behandlingen utvärderas med PET-kamera i slutet av månaden. Jag har ju trippelnegativ bröstcancer så det är extra aggressivt och svårbehandlat. Förstår att risken för att spridningen kan ha tagit fart nu är stor. All styrka till dig nu.//Ullis

    SvaraRadera
  3. Önskar dig all lycka till Ullis och ber till högre makter att det inte finns spridning ❤️❤️❤️ Stora styrkekramar till dig ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina. Hoppas nu att det går bra för dig också...//Ullis

      Radera