torsdag 13 oktober 2016

Bästa dagen på länge 😊

Idag har jag haft en riktigt bra dag jänfört med de senaste två veckorna. Jag vaknade 9:30 och kände mig utvilad, hade sovit nästa hela natten. Brukar vakna av att jag svettas kopiöst av morfinet, och det blir inte bättre av värmebältet. Men det är en petitess i sammanhanget.....

Igår innan jag åkte på tappning vägde jag mig. Vägde mig även i mirse. Vågen visade 6,2 kg mindre!!! Det är bra att ha ett litet riktmärke på vågen och hur mycket vätska sim samlas.

Mådde skapligt bra hela fm men satt också bara i soffan. Var ute och tog en promenad sen men maken.  Gick 2 km på 30 min. Klar förbättring mot här om dagen. Det var jobbigt i början men när jag gått en stund kändes det bättre. Jag tror att varenda muskel i min kropp är urlakade, framför allt ryggmusklerna är helt ur balans och jag känner av dem så fort jag gör något. Hur som helst gick det bra att gå och det var verkligen skönt!

Det var jättetrögt att äta lunch. Fick i mig några matskedar soppa, sen var det stopp. Nu ikväll har jag ätit blomkåls/broccoliemis, sparris, tomater och torskrygg. Gjorde en kall sås med majonnäs och bostongurka till det. Hemlagat och sockerfritt förstås 😊

Efter maten fick jag fruktansvärd magknip 😖 Jag mår dock fortfarande bra och smärtorna (förutom magknipen), lyser med sin frånvaro.

Ber till högre makter att det håller i sig nu 🙏.


3 kommentarer:

  1. Härligt att du fick en bra och smärtfri dag. Bra att du kunnat äta lite också, det behöver du. Håller tummarna och ber att dom högre makterna är med dig även idag.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Det gjorde det inte 😢

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt, du måste söka hjälp om du inte mår bra.//Ullis

      Radera