fredag 14 oktober 2016

Ont i ryggen idag

Vaknade och hade fruktansvärt ont i ryggen. Satt på värmebältet och försökte slappna av och djupandas. Gick sådär, gjortde jätte ont att andas djupt men gjorde så gott det gick. Tog min in i duschen och när jag stog där kände jag hur det började lätta! Det skäppte lite i ryggen och slutade strama i magen. När jag duschat bäddade jag sängen och satt på en  maskin tvätt. Det första jag gjort förutom att laga mat på över en vecka! Det gick jättebra och jag gjorde sen frukost. Där tog det stopp. Ryggen började vrålvärka och jag hamnade i soffan. En morfintablett, värmebälte och avslappning gjorde susen.

Jag tror att det handlar om mina förslappade muskler, dom skriker efter att få röra på sig men dom orkar inte så mycket. I dag ska jag ha gångövningar varje halvtimme för att öka cirkulationen och rörligheten och hoppas det hjälper.

Mår annars ganska bra. Känner mig skapligt pigg trots morfinet, vilket jag minskat en del på i och för sig. Har inte gått upp något i vikt heller sen igår så det tyder ju på att det inte spolar ut en jäkla massa vätska iallafall :-)

Carpe Diem

1 kommentar:

  1. Hoppas resten av dagen också blir bra.//Ullis

    SvaraRadera