torsdag 20 oktober 2016

Idag har varit en ganska tung dag, rent magmässigt. När jag vaknade kändes det ganska ok men så fort jag steg ur sängen började det köra, mola, spänna och göra ont i magen och även i ryggen. Klarar bara att stå korta stunder sen måste jag inta ryggläge. Så det blev morfin och soffan idag med 😩. Önskar att jag hade kunnat pyssla om Emelie lite nu när hon är sjuk men det gåååår inte. Försöker se till att hon äter och dricker mer kan jag inte. Men hon är tapper mitt lilla hjärta. Hon klagar inte och hon förstår. Hon oroar sig över mig och frågar mig ofta hur jag mår och hur ont jag har ❤️❤️❤️.


Sitter nu i väntrummet på onkologen och väntar på Jocke. Jag åkte sjuktaxi hit och blev tidig. Tänk vad smidigt det är med sjuktaxi! Blir hämtad vid dörren och avsläppt utanför ingången. Den här gången skulle ingen annan med heller så det var riktigt smidigt. Ja det är verkligen tur att det finns. Jag kör inte gärna bil när jag äter så mycket morfin, det kan bli hur tokigt som helst då! 😊

Får se vad detta läkarbesök resulterar i, om jag får några provsvar, eller svar över huvud taget. Jag återkommer om det......


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar