söndag 28 februari 2016

God mat Och annat smått och gott

I helgen har jag/vi ätit sååå god mat! Jag har ätit mer kött på en och samma helg än jag gjort de senaste 7 månaderna. Så nu blir det råkost ett bra tag. :-)
I fredags åt vi gratinerad hummer och oxfile. Det var såååå gott! Njöt av varenda sekund!
I lördags bjöd min dotter på en kycklingrätt som jag åt sallad till, de andra åt pasta. Också mycket gott. Jag har även ätit torskrygg med sparris och sallad, gick inte av för hackor det heller :-) Men som sagt, nu ska kroppen renas som bara den. Det här var ett undantag som inte kommer att upprepas på mycket länge. Mår illa och känner mig konstig i kroppen. Om det beror på maten vet jag inte, men det är ju inte omöjligt.

Amanda har varit hos oss i helgen och det har varit jättemysigt. Alltid lika roligt att ha henne här. Emelie är i Sälen och åker skidor, och vi saknar henne till tusen! ❤️ Bara två dagar tills hon kommer hem nu :-)

Vi har beställt en resa till sol och värme jag och maken. Åker om drygt en vecka. Egypten är resmålet och orten heter Marsa Alam. Ligger långt ner i landet och är en ganska ny semesterort. Mitt i öknen, ingen puls alls står det i beskrivningen. Hoppas det stämmer. Ska snorkla lite annars ska jag bara slappa, sola och bara vara! Kosten blir ett bekymmer, men jag får se det som en fastevecka där jag äter bara färska grönsaker! Det ska nog gå det med. Ska ta med mig kokosolja och lite kosttillskott, men i övrigt blir det en vecka utan "behandling". Ja, jag får ju höga doser d-vitamin förstås :-)

Jag har problem med att lögga upp bilder här på bloggen men jag ska försöka lösa det. Funderar på att byta bloggportal då jag inte är helnöjd med blogspot men vet inte vilken jag annars ska välja. Och jag vill ha med hela bloggen om det går och HELST slippa sitta och kopiera över allting manuellt. Men som sagt, vi får se vad jag hittar och får till.

God natt på er ❤️

2 kommentarer:

  1. Hej Carina!
    Läste artikeln i SA i morse och tänkte direkt på ett reportage jag läste en gång om en kvinna i liknande situation och som gjorde ett liknande val som du, och hittade på den på nätet:
    http://www.immun.se/cancer/
    Väl värd att läsa och begrunda, även om man kanske behöver vården som hjälp också..
    Jag önskar Dig ett stort varmt lycka till i Din och familjens kamp. Jag tror på Dig!!!

    Önskar Dig en ny fin vecka med massor av sol, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina ord Kate ❤️ Och tack för länken :-)

    SvaraRadera