söndag 31 oktober 2010

ONT i kroppen

Har svullnat och har ont kring såret. Har fått en tid på kirurgen i morgon och ska tömma ur vätska. Är livrädd för att det ska göra ont men orkar samtidigt inte ha den här svullnaden och smärtan hela tiden. Jag har fortfarande skärande smärthugg där tumören setat i bröstet. Hade såna tidigare men trodde inte jag skulle ha det efter operationen eftersom tumören är borta. Blir lite orolig att dom inte fått bort allt och att det är tumörhugg jag känner. Vad lätt det är att trilla dit i såna tankar hela tiden........

Har även jätte ont i kroppen. Det känns som varenda muskel i kroppen gör ont, till och med i händerna. Antar att det är träningsvärk men tycker inte att jag har gjort nåt som ska ge så här ont. Gick i rask takt i fredgs men inte alls långa sträckor. Men det kanske räcker nu när musklerna legat i dvala så länge? 
Knölen på halsen är kvar och har blivit större. Jag pratade med sköterskan om det när jag ringde om tiden och hon skulle prata med läkaren om provtagning. Får se om jag får göra det i morgon när jag är där.
Känner mig lite off idag på grund av att jag har ont. Hoppas det blir bättre snart och att jag får mer ork i musklerna.

4 kommentarer:

  1. Det kommer inte göra ont alls att tömma, huden där är helt utan känsel. Kan det vara "Fantom"smärtor du har? Jag har det fortfarande fast det är 7 månader sen jag opererade bort mitt bröst.

    Hoppas det går bra i morgon, håller tummarna.
    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Du ska se att allt går bra i morgon. Ska hålla tummarna för dig.
    Kram Svea

    SvaraRadera
  3. Jag fick tömma bröstet, eller där det suttit, på vätska tre gånger. Det gör inte ont alls så var inte orolig för det. Det känns skönt när vätskan är borta och trycket släpper.
    Hoppas att allt går bra i morgon och att knölen inte är något farligt.
    Tänker på dig och håller tummarna.
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. Tack för ert stöd och uppmuntran.
    Lisbet, det kan säkert vara fantomsmärtor....det har jag inte ens tänkt på. Kram på er

    SvaraRadera