tisdag 12 oktober 2010

Från och med nu

ska jag verkligen gå in för att se lite mer soft på tillvaron och inte irritera mig så mycket. Ska försöka bli lite mer förstående och ödmjuk.....Fokusera på det som är bra och inte lägga en massa energi på sånt som är mindra bra och roligt. Allt går att se från den positiva sidan och för både mitt och andras välbefinnande ska jag "sluta kissa i badkaret". "Sluta kissa i badkaret" är ett uttryck som användes i en föreläsning jag var på om att hantera besvärliga personer. Att kissa i badkaret hade innebörden att låta sitt dåliga humör och beteende gå ut över andra. Nej, fram för hälsosamma hormoner, endorfiner och enzymer genom att vara LUGN, HARMONISK, GLAD OCH POSITIV!!! (Inga fler försäljare ska få sina fiskar varma här inte.)

Stora kramar till er alla! 

4 kommentarer:

  1. Kära du! Inte fan behöver du vara varken glad eller harmonisk. Du har RÄTT att vara PRECIS som du är I DETTA NU!!! Det är omgivningen som måste försöka visa hänsyn och kunna ta emot allt du behöver bearbeta.

    Jag har bara läst lite i din blogg, men det känns för nära och för jobbigt då det påminner mig om det som var.
    Men jag hejar på dig och jag skickar över all världens styrkekramar till dig.

    Å det där med smaken. Den kommer tillbaka och jädrans vad allt är gott igen!!
    Stickningar, domningar och bränningar har jag dock kvar,men vad är det bara cacnerskit är borta!!

    SvaraRadera
  2. Näe, varför ska du inte kunna få bli irriterad och arg. Klart du ska kunna få bli det. Och det är väl bättre att man uttrycker det än att man går och är irriterad. Så kan man lägga det bakom sig och vara glad och positiv däremellan :).
    Kram Heidi

    SvaraRadera
  3. Jo, jag kommer garanterat att fortsätta vara arg och irriterad ibland och jag kommer att fortsätta uttrycka det, garanterat. Fel uttryckt att jag ska sluta kissa i badkaret :-) Men livet blir lättare när jag försöker fokusera på det goda...och jag mår inte bra av att vara otrevlig mot folk, försäljare eller ej :-) Kram på er

    SvaraRadera
  4. Ja tänk om man kunde bli sådär "snäll och harmonisk"! Men tyvärr tar Arg-Lisa över då och då och jag får skämmas för henne ;)

    Vi får kämpa på och hoppas på att vår omgivning har en viss förståelse för att vi inte alltid är på bra humör med tanke på vilken sjukdom vi har och går igenom.

    Kram på dig
    Lisa

    SvaraRadera