fredag 15 oktober 2010

Blytung igen

Ja, nu är det precis som efter tidigare behandlingar dags för perioden då kroppen blir blytung. Musklerna känns som om dom förtvinar och varje steg är en utmaning. Har även ont i lederna och domningarna i händer och fötter har spridit sig några centimeter till. Det börjar bli otympligt att utföra vissa moment med händerna, som att skära och hacka med kökskniv. Grovmotoriken är dålig och Finmotoriken är obefintlig. Medicinen jag fick mot vätskan i kroppen hjälper inte längre. Har dubblat dosen men svullnaden i kroppen är oförändrad. Känner mig som en knubbsäl som knappt får på sig skorna. Vad jag nu ska med dom till eftersom jag inte orkar gå ut......Oj, vad eländig jag låter. Ja, det känns eländigt också men det måste väl ta ett slut snart. Det har ju bara gått två veckor sen sista behandlingen så än så länge kan jag inte förvänta mig att det ska vända. Jag hoppas att jag känner mig lite piggare nästa vecka inför operation. Det gör ju inget om jag har lite krafter.

Apropå ingenting så tycker jag att håret har börjat växa. Har fått stubb över nästan hela huvet. Det är blandat med tunna ljusa fjun och grova svarta :-) Ska bli spännande att se hur det kommer att se ut. Det som är mindre roligt just nu är att håret växet precis rakt upp! Även på sidorna ställer sig stråna uppåt ! Ja, jösses säger jag bara. Jag kanske kommer att se ut som en hottentott när håret väl kommer tillbaks :-)

Ha en skön dag i solen!

1 kommentar:

  1. Oh vad jag känner igen mig i begreppet blytung. Visst känns det som om kroppen är fastkedjan i blytyngder. Du är en kämpe!
    KRAM

    SvaraRadera